Värbamises on oluline kiirus, kohalolek ja müümise oskus

Osalesime eile Excellence koolitus- ja arenduskeskuse värbamiskonverentsill, kus erinevate ettevõtete juhid ja personalijuhid rääkisid muutustest värbamises ja nii tööandja kui kandideerija ootustest üksteisele.

Värbamine on viimastel aastatel väga palju muutunud. Märksõnad, mis värbamisprotsessi täna iseloomustavad on kiirus, aktiivsus ja müük.

Uus põlvkond tahab kõike kiiresti ja kohe. Aga nagu ka ettekannetest selgus, võtab keskmine värbamisprotsess siiski aega kuni 8 nädalat. Peaks olema palju kiirem.

Aktiivsus tähendab seda, et värbaja peab olema aktiivne ja ise kohal seal, kus potentsiaalsed kandidaadid on. Hea müügijuhi värbamisel peaks osalema müügipersonalile mõeldud seminaridel ning kasutama olemasoleva müügijuhi võrgustikku. IT arendajate värbamiseks tuleb olla pildis neile mõeldud hackathon´idel, sponsoreerida neile mõeldud üritusi. Olla kohal ja uurida, mis neile huvi pakub.

Ja kui olete saanud kontakti, siis tuleb osata end müüa. Müüa oma ettevõtet. See on asi, mida ka Manpoweris oma klientidele pidevalt selgitame. Juhil ja värbajal peab olema kohe vastus sellele, miks keegi peaks just nende ettevõttes töötama. Mida nad saavad pakkuda ühele heale spetsialistile, kes nende juurde tööle tuleb. Ja ärge arvake, et  kõige olulisem on palk ja boonuspakett. See võib olla hoopis paindlik tööaeg, väga uuenduslikud ja head töövahendid või võimalus muuta maailma.

Nii mõneski valdkonnas on ammu möödas aeg, kus piisas kuulutuse lisamisest tööportaali ja vestlusel paluti kandidaadil oma motivatsiooni tõestada. Nüüd peavad mõlemad pooled olema aktiivsed ja valmis end müüma.

Kei Karlson
Personalikonsultant